Šaltieji skambučiai – dažnam skamba baisiai ir sudėtingai atliekama užduotimi. Taip, tai darbas, kuris daugumai nėra ypatingai malonus, tačiau būtent šaltieji skambučiai, ypatingai, B2B sektoriuje veikia kone geriausiai.

Ypatingai dažnai klaidas, kurias išvardinau, pastebiu vadybininkų pokalbiuose, kurie pakankamai nauji pardavimuose, tačiau tai yra natūralu ir normalu, kadangi, kaip mėgstu sakyti savo komandai, kad pardavimų negali išmokti iš vadovėlio, juos galima išmokti tik vieninteliu būdu – darant 🙂

1 klaida – Neturėjimas scenarijaus. Patyrusiems vadybininkams jo ir nereikia skaityti, tokiu būdu pokalbis gaunasi kur kas organiškesnis ir laisvesnis, tačiau vis tik rekomenduoju visiems turėti pokalbio scenarijų ar tai būtų naujokas (būtinas scenarijus) ar tai būtų patyręs vadybininkas, tokiu būdu visuomet turėsite pagrindines gaires ką norite pasakyti prieš akis, taip niekas nepasimirš, o pokalbio eigoje laisvumas ir nuokrypiai yra sveikintini, tik aišku iki tam tikro lygio, jeigu pradedama kalbėti kokios spalvos dangus ar pan. temomis, kurios tikrai neveda į jūsų tikslą, tuomet reikia grįžti į pokalbio liniją, kuri veda prie rezultato.

2 klaida – Baimė neigiamo atsakymo. Šaltuosiuose skambučiuose neigiamas atsakymas yra neišvengiamas dalykas, kuris nutinka kasdien dešimtis ar šimtus kartų, tad to baimintis nereikia, kadangi kiekvienas ne, veda prie taip ir suteikia vertės tobulinant jūsų įgūdžius bei charakterį.

3 klaida – monologas. Dažnai gaunu skambučių, kur vadybininkas 1-2 minutes kalba monologiškai ir nesidomi ar klientas supranta ką jis nori pasakyti, ar jam tai aktualu ir ar apskritai vis dar klausosi. Po tokių litanijų, tu ne tik neatsimeni dėl ko jis skambina, tačiau ir nori greičiau baigti pokalbį. Tad visada eikite į dialogą su klientu

4 klaida – kuri papildo trečiąją – klauskite. Šaltųjų skambučių pagrindas turi būti ne tik jūsų informacijos suvardinimas, tačiau ir klausimais klientui. Kadangi šaltųjų skambučių metu tikslas yra koks?
Parduoti.
Kalbant apie B2B sektorių, tai nenutinka dažnai, kad pavyksta parduoti šaltojo skambučio metu. Šaltojo skambučio metu vertėtu pristatyti savo veiklą, išsiaiškinti kliento poreikius ir problematiką, su kuria susiduria, užmėgsti santyki su juo ir susitarti dėl sekančio žingsnio (el. laiškas su pasiūlymu, susitikimas, skambutis ar pardavimas).

5 klaida – Nesiklausoma pašnekovo. Nereikia kalti teksto kurį turite, reikia atsižvelgti į tai ką užsakovas atsako ir kokia intonacija tai yra atsakoma, tuomet reaguojant į tai, suteikti jam pageidautinos informacijos ar argumentų, būtent tam ir paminėjau pirmajame punkte – scenarijų, tokiu būdu neužmiršite esminių pokalbio dalių, argumentų, ar atsakymų į tam tikrus, rečiau pasitaikančius klausimus ar argumentus.

6 klaida. Skaitymas, arba nepasitikėjimas tuo ką parduodi. Prieš tai kalbėjome, kad scenarijus yra reikalingas, tačiau nereikia jo skaityti žodis – žodin, kadangi tai labai girdisi iš pašnekovo pusės, ko pasekoje pasitikėjimas jumis ir jūsų atstovaujama įmone/ produktu krenta. Jeigu pasitikite tuo ką darote, žinote tai ką parduodate ir turite gaires, kaip turi vystytis pokalbis – puiku, tai gerokai padidina šansus sėkmingam šaltajam skambučiui.

Na, jeigu vis tik nenorite daryti šaltųjų skambučių turime išeitį – apsilankykite pas mūsų partnerius – fogosales.com arba B2Bpaslaugos.lt kurie galės suteikti jums šią paslaugą. Arba jeigu norite plačiau pasikonsultuoti apie pardavimus ir šaltuosius skambučius – susisiekime ir galėsime individualiai atsižvelgti į jūsų situaciją bei duoti patarimų, kaip patobulinti jūsų pardavimų gebėjimus.